En god belysning på din messestand kan være forskellen på, om en besøgende vælger at udforske standen eller blot passerer forbi. Der er som regel rigtig mange udstillere på en messe, og derfor er det ultravigtigt at vække besøgerens interesse på et øjeblik og sørge for, at man adskiller sig fra mængden.

HVORFOR SKAL MAN LYSSÆTTE SIN MONTRE?

Når man investerer i messebelysning til sin messestand, er det vigtigt at tænke på, at den ikke bare skal oplyses. Belysningen skal også skabe en stemning. Du ønsker at forstærke dit budskab og vise dit varemærke, så du lokker de besøgende hen til standen. Der er stadig mange udstillere, som glemmer deres lyssætning, og derfor kan man virkelig skille sig ud fra mængden ved at vælge det rigtige lys.

HVORDAN SKAL MAN PLANLÆGGE SIN BELYSNING?

Når du ved, hvad du vil vise på din stand, og hvilke produkter du vil fremhæve, er det essentielt, at lyssætningen også bliver planlagt, så den rammer det ønskede fokusområde.

Placér spotlights, så de fremhæver dine produkter udefra ved at belyse messestanden udefra og ind. Dette skaber en lyssætning, som virker tillokkende og modvirker, at dine gæster bliver blændet af lyset. Tænk også på at skabe kontraster i din lyssætning, da et helt jævnt og fladt lys kan se kedeligt ud. Punktbelysning og retningsbestemt lys skaber mere stemningsfulde omgivelser og vækker interesse.

HVORDAN VÆLGER MAN LYSKILDER?

Overvej lysets farve – hvilket miljø bruges jeres produkter i? Et normalt hvidt indendørslys ligger på 3000K, mens et hvidere lys beskrives med farvetemperaturen 4000K.

Selvfølgelig skal I vælge LED til jeres messebelysning. Det afgiver ikke besværlig varme, og LED er meget mere robust end de ældre former for lyskilder, hvilket er en god ting, når belysningen til standen skal monteres, afmonteres og transporteres ad flere omgange.

LEJE ELLER KØBE?

Tager I ofte på messe, mindst en gang om året, er det et nemt regnestykke. I tjener på at købe jeres egen messebelysning og tage den med jer. I sparer penge og får et bedre lys. De armaturer, man kan leje, er ofte dårlige og af ældre dato, hvilket bl.a. indebærer, at de bliver meget varme.

HVILKE PRODUKTER ANBEFALER VI?

Spotlightet Brage er et fremragende valg til de små, midlertidige messestande og roll-ups. Modellen er nem at sætte fast med et fleksibelt klemmegreb, ligesom den kan justeres med hensyn til retningen og er samtidig både lille og net. Det oplyste budskab får ganske enkelt lov at tale sit tydelige sprog. Beregn 1 stk. pr. meter.

Freja er et mere kraftfuldt alternativ til en stand, som kræver mere lys. Også Freja er nem at montere med et enkelt klemmegreb på stabile vægge, dog kan den ikke anbefales til roll-ups. Regn med 1 stk. pr. meter.

     

En stor stand kræver masser af belysning, som kan retningsbestemmes og tilpasses til enhver lejlighed. I den forbindelse anbefaler vi spotlights på skinner. Vi tænker her på lyskilder, der kan retningsjusteres, og som nemt monteres i skinnen og kan flyttes langs denne. Skinnen bliver monteret med wirer, som hænger ned fra loftet. Wirer til ophæng kan man leje på stedet. Det nøjagtige antal afhænger af, hvilke flader i montren I vil belyse.

Det er en god idé at bruge spotlights og skinner i jeres udstilling eller kontoret, der benyttes mellem messerne.

VIL DU VÆRE ENDNU MERE SYNLIG? SKILLE DIG UD FRA MÆNGDEN?

Lystavler hjælper dig og dit varemærke med at skille sig ud fra konkurrenterne. Med belyste budskaber er du synlig og kan lokke flere potentielle kunder hen til standen. Se billedet nedenfor og lad dig inspirere.